Partnerskie projekty szkół

Dowiedz się więcej o naszych ostatnich projektach i praktykach zagranicznych.

STRAŻNICY EUROPY- THE GUARDIANS OF EUROPE

Czytaj więcej

MOBILNOŚĆ plus – łączymy siły

Czytaj więcej

ON THE ROAD TO ENTREPRENEURSHIP- W DRODZE DO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Czytaj więcej

ENTERPRISING YOUTH IN EUROPE WITHOUT BOUNDARIES- PRZEDSIĘBIORCZA MŁODZIEŻ W EUROPIE BEZ GRANIC

Czytaj więcej

YOUTH FOR TOURISM - TOURISM FOR YOUTH

Czytaj więcej

Miniprzedsiębiorstwo „Pinazing”

Czytaj więcej
Miniprzedsiębiorstwo „Pinazing”

Opis projektu

Ciekawą propozycją edukacyjną dla uczniów SOiZ jest realizowana początkowo przez mgr Katarzynę Piwochę, a od 2013 r. przez mgr Monikę Żerańską innowacja pedagogiczna "Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo", opracowana przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Uczniowie, wcielając się w rolę wspólników spółki jawnej, zakładająi prowadzą realne firmy.

Tak powstały między innymi miniprzedsiębiorstwa: Beauté, , produkujące torby bawełniane ręcznie malowane, LEI szyjące oryginalne poduszki przyjazne środowisku, RichLALA, zajmująca się przeróbką i ozdobą ubrań używanych, PINazing, projektujące i produkujące przypinki na różne okazje, WiN (Wszystko i Nic) tworzące rękodzieło i ozdoby okolicznościowe. Program edukacyjny realizowany jest na zajęciach przedmiotowych z Podstaw przedsiębiorczości, PDG, Ekonomii w praktyce z zastosowaniem interaktywnych zasobów dydaktycznych platformy internetowej www.miniprzedsiebiorstwo.junior.org.pl. Dzięki temu uczniowie tworzą swoje pierwsze biznesplany, poznają tajniki uproszczonej księgowości w programie finansowo-księgowym FINANSE, ucząsię wystawiać faktury, dowody kasowe, dokonywać rozliczeń z ZUS-em i urzędem skarbowym. Poprzez włączenie do współpracy praktyków biznesu i lokalnych mediów przedsięwzięcie edukacyjne "Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" w SOiZ jest mocno osadzone w świecie gospodarczym.

Intensywna, rzetelna oraz systematyczna praca uczniów i nauczycieli w projekcie zaowocowała udziałem firmy PINazing w finale Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiebiorstwo PRODUKCIK 2015. W dniach 28–29 maja 2015 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie miniprzedsiębiorstwo PINazing, produkującej przypinki, reprezentowane przez wspólników: Anitę Braszak, Marcelę Janecką, Magdalenę Pędrys i Adriana Smolorza z klasy 2L liceum ogólnokształcącego, rywalizowało z 30 najlepszymi miniprzedsiębiorstwami z całej Polski. Ocenie jury podlegały: raport z działalności, rozmowa wspólników z Komisją Konkursową, prezentacja firmy na parkiecie giełdy oraz umiejętności sprzedażowe na stoisku targowym. W ciągu dwóch dni zmagań konkursowych nasze miniprzedsiębiorstwo PINazing okazało się najlepsze i zdobyło pierwsze miejsce – Grand Prix PRODUKCIK 2015. Nagrodą dla zwycięskiego zespołu były tablety oraz wyjazd na europejski finał konkursu JA Europe Company of the Year Competition do Berlina. W dniach 28–31 lipca 2015 roku miniprzedsiębiorstwo PINazing godnie reprezentowało Polskę na arenie międzynarodowej. Do udziału w konkursie przygotowywali uczniów wychowawca i konsultant biznesowy mgr Natalia Piekarek, nauczyciel projektowania graficznego mgr Wojciech Chamot, nauczyciele języka angielskiego mgr Beata Kukuczka i mgr Tomasz Chwast, księgowa mgr Barbara Glet oraz nauczyciel opiekun mgr Monika Żerańska.

Komisja Konkursowa na GPW w Warszawie tak oceniła naszych uczniów-zwycięzców:

"Wybór produktu typowego (przypinki, badziki, buttony, badge, pinsy, plakietki, znaczki na agrafce – tyle określeń dla jednego produktu) zapewnił miniprzedsiębiorstwu „zbywalność”, ograniczył ryzyko finansowe. Oryginalne wzory, wykazanie własnej inwencji wykonawczej, wykorzystywanie w produkcji odpadów – to wyróżnia miniprzedsiębiorstwo wśród podobnych. Stoisko atrakcyjne, połączone z demonstracją procesu produkcyjnego i wykonawstwem (nawet samodzielnym klienta) „od ręki”. Wspólnicy potrafią podkreślić oryginalność produktów, umiejętnie prowadzili rozmowę z klientem. Świetny katalog produktów. Mając w ofercie produkty podobne, powtarzalne zawsze należy zastanowić się, co szczególnie zachwyci klientów – czy mają to być materiały promocyjne, prezentacja, czy większa pewność siebie połączona z dużą aktywnością wobec klienta. Zdaniem Komisji wspólnicy firmy „odrobili” tę lekcję."

  • BUDŻET PROJEKTU:
  • ILOŚĆ MOBILNOŚCI:
  • KRAJE:
  • KOORDYNATOR:

Fotoreportaż z całego projektu